torsdag 11 februari 2010

Trekantsasks mall

Hejsan,

Här kommer ett lite snabbt inlägg av mig idag. Det är mallen på trekantsasken som jag gjorde. Jag tycker den blir bäst när man gör det på ett papper som är 30x16cm.
Då blir det inte så stor glipa upptill som man ska snöra åt.
I större modell så får jag den lätt skryknklig och bubblig.
Mallen är super enkel och jätte snabb att göra.
Ser att jag inte fått till det riktigt med scannern så jag skriver en snabbis till den.
Alltså ett 30x16 papper som bigas på mitten på 15 cm. Sen mäter man upp mitten på de 16 cm och bigar det till det högra o vänstra hörnet av de 15 cm. Hm ja ni förstår vad jag menar. Super enkel o snabb att göra. Man ska alltså använda hela pappret som ni ser på mallen. man viker in hörnen. Pappret är 30x16 och viks liksom innåt. Det är så man får hörnen.



Lycka till och hoppas att det är bra med er alla. Kramis från Lisan

7 kommentarer:

Pernol sa...

Tack för att du la ut mallen! Jag ska försöka mig på den senare.

Ha det bra!
kramis Pernilla

Busan sa...

Hej vännen! Ja, jag längtar tills jag med kan prova denna mallen - ska bli jättekul!!!
Ville bara titta in igen och säga hej och tacka så mycket för allt fint. Har suttit och tittat på allt igen en stund nu i eftermiddag och det är så fint!!! Har lagt ut bilder på bloggen nu också så hoppas du tycker fotona blev bra. TUSEN TACK IGEN - det är så fint!!!!
Krya på dig-kramar och tack-kramar
Busan

Lena B E sa...

Hej vännen!
Vad bra att du la ut mallen, men hur får man kanter på asken, så det blir som en ask man kan lägga nåt i? Kan du förklara lite för mig är du snäll. ;)
Hoppas allt är bara bra med dig?!
Kramar från Lena

Lena sa...

Tack för mallen Lisan. Den ska testas när lusten faller på. Krya på dig vännen och ha en trevlig helg. Vackra saker du gjort till Busan. Har varit in till henne och hälsat på.
Kram Lena

Unknown sa...

Hej, hej..Vad gullig du är som delar med dig av mallen :) tack tack för det..
Undrar lite som Lena B.E..
Eller är det så att man har hela pappret, även det utanför markeringarna som du gjort?
Passar på att önska dig en trevlig helg / Kramis

Busan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lena B E sa...

Åh så mycket fint du skickat till Busan!! :) Förstår att hon blev jätteglad! Mjölkkartongen är supersnygg och likaså blomman på den och teljuskortet!! :)
Tak för föklaringen, ska testa att göra denna ask senare kanske. Ha det så bra vännen! Nu måste jag vila, armen värker som attan.
Kramar från Lena