tisdag 9 februari 2010

Arlövrevyn

I lördags var det tid för vår årliga busstur ner till Skånska Arlöv för att gå på revyn. Den var lika skoj som vanligt. Det är ihop med mamma o pappa samt min fster och hennes man. Detta fotot tog min pappa, så tyvärr är han inte med på fotot.
Bussturen ner är jätte skoj. Vi äter lunchen i bussen samt ett intag av lite vin och annat gott.
Det är en dag med massor av skratt och glädje. Sedan var vi hemma igen vid halv åtta. Jag vilade sen hela söndagen för att inte bli för kass efteråt. Sedan var det rehab igår. Vi gick igenom och pratade om vad jag kommer att göra där mm så det var inte så ansträngande för första dagen.
Sen vila igen resten av dagen.
Har fått regäl värk igen efter dessa två aktiviteter och sover jätte dåligt. Men skam den som ger sig, eller vad man säger.
Får vila så mycket jag kan och ändå försöka scrappa lite. Tack för alla fina kommentarer ni skriver till mig. Ha det så bra och va rädda om er, kramis från Lisan

6 kommentarer:

Lena B E sa...

Hej vännen!
Åh så roligt ni verkar ha på dom där turerna!! :D Men så tråkigt att du blivit sämre igen, hoppas det går tillbaka snart så du blir återställd igen. Det är så synd, du som äntligen var lite bättre. Tycker så synd om dig! :(
Såg inne hos Busan att du trodde kattboken hon fått var från mig, men nää tyvärr, så duktig är jag inte så jag kan göra så där fina böcker. Hon hade fått den av en annan Lena.
Men däremot det lilla tipset för att ta foton i dåligt ljus, det kom från mig. Hi hi... :)
Ha det så bra vännen och krya på dig!
Kramar från Lena

Pernol sa...

Det verkar roligt det där med att gå på revy! Men så synd att det blev surt efteråt. Men då får du tänka tillbaka på hur kul du hade dagen innan. Och vila förstås.

Hoppas du mår bättre nu!
kramis Pernilla

Lena sa...

Hej Lisan!
Låter ju superkul med revy och bussresa, trevligt. Men mindre trevligt att du fått mer värk. Jag vet hur det är att sova dåligt. Jobbigt det där. Hoppas att det blir bättre snart. Krya på dig kram Lena

Unknown sa...

Hej hej, Ja det där med att gå på revyer det gillar jag med, himla kul. Blir bara väldigt väldigt sällan tyvärr.
Man är dålig på att rå om sig själv och göra saker som är roligt iaf är jag det..
Förstår att det blev värk av dina aktiviteter det blir ju lite skillnad än om man gör ngt hemma och sen kan vila en stund innan man ger sig på något nytt igen. Det går ju inte när man är iväg så där..
Hoppas bara att du snart är ok igen. Det där med sömnen är ju så viktigt med, sover själv dåligt varje natt, men det är pga att minsta sonen ska ligga nästan på mig och pilla på öronen och gud vet allt. Man blir liksom aldrig utvilad..
Skickar dig några värkborttagande kramar över cyberrymden ;)
Hoppas du får en bra vecka/ kram kram

Anonym sa...

hej vännen!Var revyn åxå rolig eller bara resan dit :-)

Busan sa...

Är så kul att se att ni hade lika härligt i år också denna dag!!! :D
Duktig du blivit på att planera in vila efteråt när du gör saker du blir sämre av så du kan ta det riktigt lugnt då så kroppen får hämta sig igen. Gott att det var lugnt på rehab i måndags och hoppas det är ganska lugnt idag med så du kan hämta krafter igen. Är ju alltid så tråkigt när du blir så dålig när du gjort något men så länge du inte blir sämre än att du klarar av det är det ju underbart att kunna komma ut. Så hoppas du har många härliga minnen från denna dag att glädja dig åt.
Ha det så bra du bara kan och hoppas du snart får en mysig pysselstund igen! Krya på dig!
Varma vinter-kramar
Busan