fredag 5 februari 2010

Godistrekant

Hejsan, Då har jag varit lite produktiv igen. Det blev en trekantask som jag hade tänkt som ett bidrag till Lena BE´s utmaning men kom på i sista stund att det var orange och inte rosa, ihop med gult och grönt. Ja som det kan gå.
Det är riktigt skoj at vika dessa trekanter. Klippte ut ett litet fönster och satte dit en bit hårdare plast som jag fått av Cattis.
Vi får väl se vem jag kan tänkas ge den till.
Får hitta på något annat till utmaningen. Men just nu har jag mina receptswap att tänka på. Dom får jag inte visa er förrän alla fått ut sina ibörjan av mars.
Har hamnat i en period med väldig värk och känner att det tär på mitt humör. Känner mig som en riktig gnäll kärring här hemma. Får bita ihop och tänka mig för så inte "gubben min" blir helt knas på mig. På måndag börjar då min rehab period. Vet att det blir tufft och jobbigt men får ändå se att i slut tampen gör det nytta.
Vill önska er alla en trevlig helg med massor av mys och gott. Kramis från Lisan
Just det. grodorna:
- Mår aldeles utmärkt, har sökt läkare ett flertal gånger för det. (önskar det vore jag hi,hi)
- Patienten vägde 78kg i hemmet innan han gick hit utan kläder. ( ooppsss)

12 kommentarer:

annicka sa...

Cool godishållare! Köpte faktiskt en stor påse geléhallon idag å tänkte just göra tetror till barnbarnen...det är ju lördag imorgon å då får man äta godis =)
Tror körsbärspappret är från graphic 45...jag köpte det hos www.stellas.nu....tror jag iaf..:) tack för titten! kram kram

Lena B E sa...

Hej vännen!
Så läcker godisask du har gjort, med smaskigt innehåll också! Mmmmm! :)
Jag försöker vara så snäll som jag bara kan i mina bedömmningar, men tyvärr vännen detta kan jag inte godkänna, reglerna är ju såna att dessa tre färger ska finnas med på något hörn, det behöver inte vara så mycket utan något litet bara, kan du inte sätta dit någon orange blomma eller någon dekoration i den färgen? För i såfall blir det en helt annan sak! ;) Ha en jättetrevlig helg min vän. Åh vad det ska bli roligt att se era swappkort i mars!! :) Lycka till på rehab på måndag!! :)
Kramar från Lena

Lena sa...

Vilken söt liten ask du har gjort. Blir fin att få den med lite godis i!
Ja du, lådorna är fina, så det var synd att du inga köpte. Den lite högre lådan har jag rosor i och den med fack alla möjliga sorters blommor sorterade efter färg. Så det funkar bra. Ha en mysig helg Lisan och lycka till på Rehab. Kram Lena

Gertrud sa...

Hej Lisan, hurra för att det töar. Nu kommer våren! Fin ask du har gjort, kul form på den. Ha en bra helg, kram Gertrud

Unknown sa...

Nämen den var ju jättefin, vilken rolig och kul idé. En sån skulle man göra och ge de lite större barnen godis i till påsk, kanske kan få lura till sig en liten beskrivning ;)
Tråkigt att du har så mycket värk, tänker på dig, hoppas nu att det kommer att gå bra för dig nästa vecka på rehab..Önskar er en trevlig helg och hoppas att inte värken tar slut på dig / Kram kram

Busan sa...

Jättespännande med paketet men så tokigt det blev med allt!!! Ja, din trekantsask är läcker och det blev ju sött med fönstert. :)
Hoppas ni får det jättekul idag och får använda skrattmusklerna massor!!! :D
Lovar höra av mig mer sen när jag är piggare.
Ha det så bra du bara kan och hoppas du får en mysig pysselstund snart igen.
Varma vinter-kramar
Busan

Busan sa...

Ja, minnet du vet.... glömde ju önska dig lycka till med Rehab på måndag!!! *rodnar* Håller alla tummar, tassar och tår för dig här och hoppas det går bra och att du får lite tips och hjälp. Du har ju annat att se fram emot snart så försök tänk på det och hur härligt det kommer bli om det blir jobbigt nu på Rehab. Det är ju inte långt kvar nu!!!!
Krya på dig så gott du kan!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Carina sa...

Så läcker trekant! Synd på färgen på rosorna, dom kunde ha varit oranga... ;-)

Busan sa...

Vill bara säga hej och höra hur ni hade det igår? Var det lika bra som de andra åren?
Tänker på dig och håller alla tummar, tassar och tår för dig här för imorgon.
Hoppas du har det så bra du bara kan idag och inte är helt slut efter igår.
Varma vinter-kramar
Busan

Pernol sa...

Jättefin ask! Hur gör man en sån? Finns det nån länk med beskrivning?

Hoppas att det gick bra på rehab!

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Petra sa...

Haha, gick till doktorn utan kläder.....
Fina saker du gjort igen, gillar den här mjölkkartongasken du gjort, finns det en mall nånstans. Fina färger har du använt.
Härlig.
Kram o ha en bra vecka o lycka till på rehab.
Petra

Nettans Blogg sa...

Hej!

Va bra den blev...
Vi syns i kväll lite senare på vår scrapträff, hoppas det är någerlunda bra med dig.
Sköt om dig vännen tack för du finns att prata med....

Tjingeling Hillevi