lördag 2 oktober 2010

Mitt nya scrapprum!

Nu så är det klart, nja lite smått o gott kommer det att komma efterhand. Vill känna mig för lite först. Men jag är helnöjd med resultatet. Innan fick jag dra ut min kärra i köket och sitta där. Lovar att det var inte ofta alls eftersom jag fick plocka undan allt varje gång det var mat mm. Sedan är jag en sådan person som hatar oreda och att se allt ligga huller ombuller i köket fick det att krypa i ryggmärgen på mig.
På översta hyllan står lite saker som jag fått och gjort så alla kan se.
I garderoben till vänset på bild är smarta förvaringar ( som jag gillade)med alla saker och med trådbackar som jag kan dra ut. Lådhurtsen ställer jag under databordet när jag ska scrappa så allt blir lätt tillgängligt. Underbart! Data hörnbordet fick bli kvar intill. Det gör ingenting. Då har jag närma till datorn, foto, bloggar mm På nästa bild som är lite suddig syns ena garderoben med trådbackar och hyllor där jag förvarar blommor,blad, dekorationer, punchar, stämplar mm.
Bakom garderoben som är öppen står en likadan garderob. Där har jag bara lite scrappsaker, sen fick det bli till lite annat smått o gott som legat o "skrotat".
På nedersta bilden ser ni den jag är sååååå nöjd med. En lådhurts som hade arkivfack i nedersta "lådan". Den är fån IKEA och vi mätte och mätte för att se så papperna gick ner i den. Om man inte använder själva arkivmappen så kan man ställa dom ner i lådan. Enda nackdelen var jobbet med att skära av namnet som ofta sitter på alla mina papper. Det fick inte plats. Men det gör inget tycker jag. Arkiv mapparna har jag istället till papperspill - perfekt.


Som ni ser har jag nu en underbar plats. Här har jag redan suttit massor och kommer fortsätta med. Vill passa på att önska alla en supertrevlig helg. Kramis från Lisan

8 kommentarer:

Nettans Blogg sa...

Så jätte fint det har blivit hema hos dig, med din scraphörna du ska verkligen vara nöjd med detta....
Tjingeling

Lene sa...

Så snyggt. Vilken bra garderobe1 smartboxarna är den bästa uppfinng jag vet, jag har dem också!
Kram lene

Lena sa...

Så fint du har fått det hos dig. Ser så prydligt ut och många smarta lösningar har du hittat. Härligt! Ha en jättebra helg. Kram Lena

Lena B E sa...

Åååh WOW så fint du fått det, förstår att du trivs i ditt nya rum!! :) Så roligt vännen! :)
Skidorna och stavarna minns jag inte vart jag köpt, kanske hos Nettans scrapbooking. Men de är i alla fall från en påse med "Dress it up" /knappar. Bakom skidorna var det en ögla som jag fick knipsa bort innan jag kunde limma dom på kortet. Det är lätt med en tång av något slag, tex. en nageltång, jag har köpt en sån som jag har till pysslet bara.
Ha en jättetrevlig helg.
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Vad fint!!! En helt underbar plats där du kan skapa fina saker. Smarta lösningar och väl genomtänkt.Jag var inte på mässan här i Helsingborg utan jag körde till Pysseltagen på söndagen. Jo, det var ganska likt invigningen men jag tyckte det var kul att prata med Bellamio och jag hade förbeställt lite saker. Så det var en trevlig söndag. Må så gott i ditt pysselrum, kram Gertrud

NuttesPyssel sa...

Så fint och vilken ordning och reda. Lucka till med ditt pysselrum!

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilket underbart pyssel rum du har fått helt kanon du måste vara jättenöjd:)Nu är det bara att låta kreativiteten flöda och vilken ordning du har fått:)
Tack snälla för din gulliga kommentar hos mig vad du är snäll, vikningen till fjädrings kortet har jag fått av en mycket snäll komis:)
Min helg har varit helt ok tack snälla, hoppas att du med har haft en mycket trevlig och bra helg:) Önskar dig en riktig trevlig vecka, var rädd om dig, massor med kramar från lilla Inger:)

Pernol sa...

Åh wow så jättefint det har blivit hos dig! Nu är jag allt bra avundsjuk. Jag scrappar i köket och drar allt fram o tillbaka till bokhyllan i sovrummet där jag har alla mina scrapsaker. Jag önskar att jag hade en större lägenhet.

kramis Pernilla