måndag 14 september 2009

Vintage kort


Nu har våra träffar börjat på området där vi scrappar 3 dagar i veckan. Jag brukar var med dagtid på två träffari veckan. Skoj när andra kommer med ideer och annat kunnande och till denna "teminen " har lite nyförvarv tillkommit. Vi bestämde att vi ska ha tema varje tisdag så vi har rätt material med oss. Först träffen hade vi vintage på schemat. Då gjorde jag detta kort. Träffen därefter var jag sjuk och har ännu inte sett schemat över tisdagsträffarna men vet att det kommer bli bla almanackor, väskor, glasspinnar, cd gejs mm
Jag kommer lägga ut sakerna här allt eftersom.
Yes va glad jag blev-lyckades lägga in detta foto o få fram det hit i nya datorn..jippiiii!!
Kramis Lisan

6 kommentarer:

Busan sa...

Hej min vän och gott att ha dig tillbaka - har saknat dig sååå!!! Och vilket fint kort du har gjort - du är så duktig och visst ser det gammalt ut!!! :) Stämplen är sååå fin - och ser du fått gläjde av din nya Martha Stewart punch ockå!!! Så fin!!!
Har inte fått gjort något idag än, är en sån dag man tycker det är bara småplock och man får inget ur händerna liksom. ;)
Låter så kul med era scrapp-träffar men hade haft ork att vara med än om vi bodde närmare men är så himla glad du kan!!!! Förstår ju ni har superkul och jag är så glad att du visar allt du gör där. :)
Var rädd om dig vännen så hörs vi sen!
Varma höst-kramar Busan

Lene sa...

hej min vän!
Jag har varit lite dålig på att hälsa på hos dig och det ber jag om ursäkt för. Jag lovar att bättra mig! Härligt kort du skapat!
Alla är så duktiga på att lägga länkar och sånt i sidan av bloggen, jag hinnar aldrig tycker jag! Får väl ta en ledig dag och inte göra annat än ordna med bloggen!
Ha en skön dag imorgon!
Kram Lene

Lena B E sa...

Åh så snyggt kort!! :) Har du embossat det guldiga på motivet?
Ha det så bra!
Kramar från Lena

Pernol sa...

Jättesnyggt kort!!! Det verkar kul på era träffar!

Ha det bäst!
kjaaaaaam Pernilla

Busan sa...

Hej vännen! Det är väll klart jag förstår hur du menar!!! :D Vi känner varandra för väl för att missförstå varandra tror jag... hi hi.... och förstår vi inte så frågar vi ju!!! :D
Hoppas du har en bra dag och att du kryar på dig så gott du bara kan. Och att du fått någon go pysselstund - kommer inte ihåg men tror det var igår ni skulle scrappa... är inte mycket som fastnar i denna teflon-hjärna just nu... *rodnar*
Och du har helt rätt i att jag är en gottegris... he he... finns inte mycket jag tycker går upp mot godis, glass och kakor... hm... skulle det inte vara onyttigt hade jag nog inte ätit mycket mer än sånt!!! :D Igår var jag ute!!! En liten runda och vi köpte årets sista glass och satt i solen en stund och hade det så gott!!! Nu är jag förkyld igen - var något närgånget virus/baskelusk som jag inte träffat innan som skulle hälsa på men har massor med böcker och korsord så går ingen nöd på mig. :) Är det något så bara sms:a så kommer jag så fort jag kan!!!
Krya på dig så gott du kan och hoppas du har det så bra du bara kan!!!
Varma höst-kramar och krya-på-dig kramar Busan

Lena sa...

Hej på dig!
Snyggt kort du gjort. Att embossa är jag urdålig på! När det gäller tagsen så brukar jag dekorera dom först. Sedan sätta ett rent tags på baksidan som jag kan skriva på. Att göra dom som kort var ingen dum ide. Kanske man ska pröva. Jag härmar andra för fulla muggar, så det är klart du får härma mig. Gör tagsen 15 X 6 cm. Ha en bra helg. Kram Lena