tisdag 13 september 2011

Noblessask till en vännina

Hejsan, Nu har jag hittat en liten stund till att pyssla. Magen är ännu kass men ändå lite bättre. Passade på att göra en Noblessask till en vännina som jag tyckte behövde lite uppmuntran. Och vem säger nej till lite choklad?!

Jag har använt material från Pysseloplock.
Jag gjorde nog på ett annorlunda sätt än er andre. Jag klippte itu Noblessasken och ritade av mallen. Det blev 2 cardstock för att få ihop det..För att få fast locket så lade jag till 4cm som jag vek in under asken (förstod ni)

Innuti asken var jag dum att använda svart cardstcok så man ser inte att jag har klippt till det som det ser ut när manköper den.
Satte en liten brads framtill.
Jag har passat på att sitta och njuta på alla era bloggar. Skriver lite kommentarer till er sen. Nu ska jag göra Pernols goda 2 veckorssallad.
Ha det så bra, kramis från

7 kommentarer:

Susy sa...

Så himla fin ask!

KRAM PÅ DIG OCH KRYA PÅ DIG!
SUSY

Lene sa...

Hej Lisa!
Så snygg den blev, jag har en stående på bordet, men jag verkar bara titta på den!
Kram lene

Lena sa...

Jättefin ask. Åh vad chokladsugen man blev! Krya på dig vännen. Kram Lena

Unknown sa...

Jättefin askk, jag måste med prova mig på att göra en framöver, har sett dem i så många bloggar nu.
Sen är det ju en kanonbra "gå bort" gåva med :)
Hoppas du snart känner dig bättre / Kram kram

annicka sa...

Hej hej! Den blev ju jättesnygg! Jag gillar verkligen det där papperet... din ask blev superfin! Hoppas du får en härlig helg trots att magen fortf dummar sig....Kram kram

Lena B E sa...

Hejsan vännen!
Wow vilken supersnygg ask du gjort!! :)
Mmmmm så sugen på nobless jag blev nu, och inte har vi någon hemma heller. :(
Varsågod vännen det var så lite, hoppas något av mönstren under syns, det är gjort med aluminium-tejp som finns på biltema, och sen är det påkladdad acrylfärg, väldigt enkelt. Här ser du hur man gör... Testa du med det är kul. :) http://scrappaloss.blogspot.com/2011/07/metalltejps-inspiration.html
Krya på dig vännen och ha en trevlig helg.
Kramar från Lena

Åsa sa...

Riktigt snygg ask och din vän måste ha blivit lycklig för den. Pappret och allt matchar så snyggt!
Lätt att glömma födelsedagar, men det går ju alltid att göra något i efterhand när orken och tiden räcker till brukar jag trösta mig med då.
Lyckos dig som gjort Pernols sallad - vill det med själv men orken räcker inte nu - har sparat receptet till senare i alla fall.
Massor med kramar till dig igen!
Åsa