fredag 21 oktober 2011

Julpostlådor

Nu har jag äntligen fått gjort något med jultema. Kanske får jag lite julstämmning av dom ihop med glögglukten från glöggen som jag har ställt för en vecka sedan. Opps lite suddiga bilder som vanligt. Blir så ibland..Men jag tror nog ni ser ändå.
Det blev två olika julpostlådor. Enkla och snabba och framförallt roliga att göra. Det finns en jättebra mall till dessa lådor på Pysseltagens blogg. Bara att skriva ut mallen och sedan sätta sig och vika ihop. Ps( läs det som står på mallen att om man minskar locket med ½-1cm så räcker det med 2 CS)
Så här blev lådorna från sidan. Som vanligt har jag använt lite 3D kuddar för att få ut motiven lite.
I onsdagskväll var jag hos Pysseloplock och gjorde ett bokkort. Eller bokgömma som min "gubbe" vill kalla det. Vi hade 3 roliga timmar ihop. Visar det på bloggen sen. Ha en toppen helg, kramis från

3 kommentarer:

Lena sa...

Dina lådor är jättefina Lisan. Så snyggt har du dekorerat dom.Jag tror säkert att julstämningen kommer snart. Lite värmande glögg sitter fint i kylan som redan kommit. Ha en trevlig helg. Kram Lena

Susy sa...

Underbart fina jul postlådor!
Glögg, åh, nu blev jag så sugen!
När får man börja dricka glögg?
Jag kommer när du öppnar din glögg!!!!

KRAM PÅ DIG OCH HA EN TOPPEN BRA HELG!

SUSY

Gertrud sa...

Så fina postlådor. Du är så duktig på att göra askar av alla de slag. Jättefina. Ha en skön helg, kram Gertrud