torsdag 28 januari 2010

Morsdagskort


Som vanligt har jag inte hunnit göra något nytt utan får istället lägga ut ett av mina morsdagskort som jag gjort. Älskar färgerna i detta kortet. Stämplen tror jag att jag lånade av en vännina.

Jag sitter ofta och tittar på allas bloggar och på allt fint ni gör. Begriper inte hur ni får tid till att göra allt fint. Vi har våra träffar tisdag kväll och onsdag förmiddag. Visst, vi gör en hel del där samtidgt som vi har "snacketolva" men ändå, hur hinner ni?
Jag önskar jag hann med att pyssla lika mycket som ni samt hade haft mer data tid.

Men jag får väl ta det i min takt, tyvärr. Varje dag är planerad i detalj så jag inte ska bli sämre.
Trist med ett schema som löper på om och om igen, vecka efter vecka.

Snart är det även dax för dagrehab igen. Två gånger i veckan blir det på förmiddagarna. Så där ryker min onsdags scrapp. Men hälsan får väl ändå gå före.

Så om jag inte är inne i min blogg eller skriver på era bloggar lika ofta längre, så är det alltså för att jag inte orkar eller kan så mycket som förr.

Nu ska jag vila mig ett tag igen.

Dagen är sitta, stå och ligga om vartannat hela tiden. Där imellan ska en liten aktivitet in på fm och en på em. Idag är det tvätta på em..Fm hamnade jag här. Oppss jag skulle ju bakat en kaka..Får bli en köpt istället.


Här kommer två journalgrodor:

-"Har fått större hemsamarit men tycker inte det räcker ändå"

-"Idag till lunch får patienten akuta diaréer" ( hoppas jag aldrig blir inlagd där)

Ha en underbar dag, kramis Lisan








9 kommentarer:

Lene sa...

ÅH hjälp vilket underbart vackert kort! I love it!
Vet du Liza, jag hinnar inte heller allt det jag vill, men jag har gjort upp en lista på alla kort jag måste göra under året och försöker beta av dem ett efter ett. Sen har jag en vecko lista där jag dag för dag har skrivit precis allt jag ska göra. "Idag tex står det. Städa köket, blogga en 1 timme, göra Theos födelsedags lo, (vilket jag ska börja på när jag bloggat klart) I mån av tis, skriva i min andra blogg. och det hinnar jag nog göra ett kort inlägg där.
Det har hjälpt mig att få ordning på vad jag ska göra, annars sitter jag där och vill göra så mycket och får inte gjort någon ting kanske!
Ha det gott vännen och hoppas det blir bra på dag rehab!
Massor av kramar och en trevlig helg önskar Lene

Lena sa...

Hej Lisan!
ett helt underbart kort du har gjort till mors dag. Superfint och jag gillar det massor.
Jag går också på dagrehab. 2 fm som dig, snart ska det bli tre dagar. Dom dagarna får jag inte heller så mycket gjort. För mig är att vila, att sitta vid pysslet. Då rensar jag mina tankar och får något roligare att tänka på. Sedan är inte alltid inspirationen med mig, men jag har ändå mycket tid. Skulle man ha jobbat så vore ju läget ett helt annat.
När kroppen säger ifrån, så måste man lyda den och bättre dagar kommer säkert för dig med. När våren och ljuset kommer, så brukar man känna sig lite piggare med.
Ha det så gott vännen. Krya På Dig Kram från Lena

Petra sa...

Ljust och fint morsdagskort. Ta väl hand om dej, vi väntar på dej, lugn bara lugn!
Jag bor i samhälle där IKEAs första varuhus byggdes. Då vet du var du har mej:).
Kram på dej o ha en trevlig helg. Hoppas aldrig jag hamnar på det där stället heller där man fick diarre till lunch:):):).

Kram
Petra

Gertrud sa...

Hej Lisan, vill bara skicka dej en kram och önskar dej en skön helg, kram Gertrud

annicka sa...

Hej min vän! Men vilket fint mors dags-kort!!! Me like =)Avundsjuk på dina rivna kanter...jag får ALDRIG till det ens hälften så snyggt som du fått...
Ska skicka ett litet mejl till dig snart med rapport om min handel & vandel =) Möten med FK...AF...diverse doktorer å lite annat smått å gott...däremellan scrappar man lite...:)
Tack för titten hos mig =) Kram kram

Busan sa...

Hoppas ni får det jättekul på scrappträffen imorgon!!! :) Väntar med spänning på att få se vad du gör och att du får må så bra du bara kan imorgon. Kortet här är jättefint också och du har fått blommorna så bra!!!

Tusen tack för ditt mail - lovar svara så fort jag kan. Är alltid kul att läsa allt du gör. Förstår att du inte hinner pyssla så mycket vännen, du är ju sjuk och jag tycker du hinner med mycket ändå. Läste ett ordspråk att om man inte är nöjd med det man gör/hinner med så kanske man behöver sänka kraven - vet det är supersvårt men det hjälper mig i alla fall än om det är svårt när man ser massor man vill.
Håller alla tummar, tassar och tår att du får en toppendag imorgon!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Unknown sa...

Jättefint kort, och som sagt du skrev hälsan måste gå först och så är det..Det andra roliga och avkopplande får man sätta sig ner med när man känner att man har orken till det.
Du ska se att din plan och dina inproppade veckor kommer nog att ge utdelning i slutet, även om det kan kännas väldigt tufft en tid nu, men vi håller tummarna för dig ska du veta..och ta det lilla lugna pressa dig inte för mycket nu gumman..Var rädd om dig..Kram kram

Anonym sa...

Åh wow, vilket underbart kort du gjort, ÄLSKAR det! Fina färger och fint sammansatt kombination av dekorationer!
Vi orkar det vi orkar vännen och du får ta allt i din egen takt, eller hur? Vi finns kvar här ändå och tänker på dig! Jag har oxå fått tagit det riktigt lugnt ett tag nu då jag fått njursten uppe på allt annat som man lider av, typiskt! Tycker det räcker fullkomligt med sjukdomar nu!!! Men njurstenarna bottnar från nåt annat så nu ska det bli en riktig utredning, känns skönt men ändå jobbigt. Är redan så trött, fattar inte hur jag ska orka med detta oxå, men det går alltid ändå.

Både du och jag måste sätta hälsan först nu, eller hur?!! Den är som du säger, viktigast av allt. Sen får pysslet komma när orken tilltar.

Hoppas du har en lugn och mysig helg och att du får vila mycket!
Sköt om dig nu vännen och ha det gott!

PS: Nu har jag äntligen hittat till "gruppen"! Bättre sent än aldrig! ;-) DS

Många värmande kramar till dig gumman från Susanne!

Anonym sa...

Hej Vännen! Tack för sällskapet igår på träffen. Jag har din Öayout med mej hem så du får den nästa gång vi ses...Ta hand om dej...Kram Lone