fredag 19 oktober 2012

Trädgårdstjänst

Hejsan på er alla!
 
Ja som ni ser sitter jag inte inne och myser vid scrapphörnan utan är ute i ösregnet.
Jag och mamma fick ner alla plantorna i lördags, Yes äntligen.
Pappa och gubben min fick det jobbigaste, att köra skottkärror med jord mm.
Regnet öste ner nästan konstant så vattna behövdes inte utan snarare ösa bort vatten från hålen ha,ha
Nu ser tomten lite helare ut och man kan se hur det kommer att bli sen när allt växer upp.
 
Har inhandlat massor av julpapper och annat till julkorten så jag kan starta när andan och orken som tog slut vid planteringen kommer tillbaka.
Ska bara fundera på hur jag vill att dom ska se ut i år. Blir kanske lite olika modeller för ovanlighetens skull.
Hoppas att ni andre sitter inne i värmen och myser vid era pysselbord.
Kramis från Lisan

2 kommentarer:

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

ja ibland är det kul med lite annat pyssel.....fast det hade nog varit trevligare med sol ...kan jag tänka...

Unknown sa...

Usch ja det där är inget lätt arbete :o( vilket jobb och kan tänka mig att det blev ännu värre när vädergudarna inte var med er...
Men som sagt bra för plantorna när de väl är på plats hihi..
Jag har nu lagt ut en beskrivning på mina ljuspåsar i blogget såg att du var lite nyfiken ;o)
Ha det så gott och hoppas du värmt upp dig nu :o) // Kram kram