torsdag 2 februari 2012

Teask i vårens färger

 I Skåne har vi underbart soligt väder. Extra skönt i kylan som hittat hit till oss med. Jag påbörjade denna teask för 2 veckor sedan och är äntligen klar. Gillar den gröna tonen som får en att längta lite efter våren. Blomman framtill köpte jag i Thailand, älskar den.
På baksidan fick det bli en enkel liten text "Carpe Diem". Den finns på nästan allt numera, sä även här.
Lyfte ut textplattan med 3D kuddar. Även hjärte bandet runt om är i vadderade hjärtan och ger det hela ett litet "lyft".
Innuti ser den ut så här utan en tepåse i.
Jag har bråkat med posten ett tag nu. Skickade ett Grattis kort till Lena J för länge sedan och det har inte kommit fram som det skulle till den 11 jan. Så sur man blir. Så i dagarna har jag knåpat ihop ett nytt till henne. Det får jag visa i veckan efter att hon fått det.
Har även ett sist kort till Pyssel o plock på skrivbordet. Kommer att ha en paus från mitt DT uppdrag. Hälsan får komma i första hand nu ett tag. Har haft lite mycket undersökningar mm nu en tid som tar tid, ork och lust från en.
Går på bloggrunda en annan dag, Tusen tack till er alla som skriver så goa kommetarer till mig. (ps Mona...jag kan inte skriva i din kommentar ruta, har ej  glömt dig) Kramis på er alla

10 kommentarer:

Mona sa...

Ååå så fin teask du har gjort Lisan kanske skulle jag försöka mig på det till min svägerska som dricker mycket te. Tråkigt at du inte kan skriva inne hos mig, men vi har haft lite krångel med vår data så nu sitter jag på en lånad laptop.

Ha en bra kväll
Kram Mona

Marita Johansson sa...

En sån underbar teask.
Kramis

Susy sa...

Vilken underbart fin the ask, Lisan!
Ska du ta en paus från DT Pyssel & Plock... kommer sakna dig!

Var rädd om dig!

KRAM SUSY

Lena sa...

Hejsan Lisan!
Vilken fin te ask du har gjort. Härliga våriga färger och snyggt dekorerad. Ja, ibland blir man less på posten. Det har hänt mig med att saker kommit bort. Du ska inte känna dig tvingad att göra ett nytt till mig. Det är tanken som räknas! Ha en mysig helg. Kram Lena
Krya på dig

Marita Johansson sa...

Hej igen
Klart att du får länka till minbeskrivning.
Det är ju jättekul att du ville prova min beskrivning
Trevlig helg
Kramis

Pernol sa...

Åååååh vilken underbar teask! Så ljuvliga färger. Jag gillar grönt skarpt.

Här har vi -24 i dag. Brrr, så kallt!

Ha en bra helg!
kramis Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Älskar din te ask den är super fin och du är så himla duktig:)

Tråkigt att du måste ta en paus från
ditt DT uppdrag men du har helt rätt som prioriterar dig själv det är viktigast!!! Det är bättre att ta en paus så att man får hämta sig och ladda om batterierna så man får ny ork, lust och inspiration !!!
Massor med orka med kramar och krya på dig kramar från mig ♥♥♥

Du är så himla söt och god :)
Vad glad jag är att du gillade mina ljus, tändsticksask och nobless ask :)

Ha det gott och önskar dig en jättetrevlig söndag:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Åsa sa...

Oooh denna är helt underbar! Vad du är duktig vännen! ♥♥♥ Och så viktigt att försöka fånga dagen och vad kan passa bättre än med en kopp av sitt favorit te!?! Det är ju de små sakerna i livet som ofta är de bästa! ♥♥♥
Tycker du matchar allt väldigt snyggt här och hjärtbandet lyfter verkligen liksom 3D-kuddarna och kan bara hålla med dig, blomman från Thailand är underbar! Duktig du är! ♥♥♥
Hoppas du snart får krafterna tillbaka och tid till ditt DT-uppdrag, det är ju vinter nu också så det gör ju sitt till utöver allt annat. Är så tråkigt att posten slarvade bort ditt kort till LenaJ. Hoppas du aldrig råkar ut för det någon gång igen och kanske hittar det fram så småningom om det kommit vilse.
Jo, jag har sytt runt om på maskin, lyckades få fram symaskinen och det gick faktiskt riktigt bra. Och pärlfloss, tror det heter så det "bandet med pärlor" liksom som jag har på tagen och som sitter vid blomman i gult smalt. (Inte det gröna med vita prickar.) Har du något annat namn på det?
Tack snälla för dina värmande ord! ♥
Ha det så bra du bara kan och krya på dig så mycket du bara kan!
Massor med kramar till dig!
Åsa

Lena B E sa...

Hejsan vännen! Nu var det länge sen jag tittade in till dig igen, inspirationen och lusten för både pysslandet och bloggandet vet jag inte vart det tagit vägen, det har flugit sin kos verkar det som, bortblåst är det då för mig.
Men jag hoppas att det kommer tillbaka.
Wow vilken vacker teask du gjort, den är jättefin och för att inte tala om din koffert här under, den är helt underbart fin!! :)
Ha det så bra och ha en toppenbra vecka. Hoppas alla undersökningar går bra för dig vännen!
Kramar från Lena

annicka sa...

Hej hej! Jättefin teask! Håller med...det ljusgröna är väldigt fint...och vårigt =) Snyggt!
Hur är det med dig? Hoppas det går åt rätt håll...själv har jag lyckats få influensa och sitter mest och yrar...:) Kram kram